W dniu 11 grudnia 2025 r. w Sali Senatu odbyło się spotkanie Wydziałowych Komisji ds. Doskonalenia oraz ds. Oceny Jakości Kształcenia Uniwersytetu Opolskiego. Zebranie poświęcone było aktualnym działaniom, planowanym inicjatywom związanym z jakością kształcenia, projektami rozwojowymi, a także z zaprezentowaniem i omówieniem wsparcia studentów i doktorantów.
Spotkanie otworzyła Prorektor ds. Kształcenia – dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO, przedstawiając główne założenia i cele posiedzenia.
Jako kolejna głos zabrała dr Magdalena Gołowkin-Hudała, Rzeczniczka Praw Studenta i Doktoranta, która omówiła zakres swoich obowiązków, dotychczasowe sprawy oraz najważniejsze obserwacje wynikające ze swojej działalności.
Informacje dotyczące bieżących projektów realizowanych na Uniwersytecie Opolskim, zostały przedstawione przez dr hab. Iwonę Dąbrowską-Jabłońską, prof. UO oraz dr Elżbietę Szymańską-Czaplak, prof. UO. Kolejnym poruszonym tematem były sprawozdania z działalności Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w roku akademickim 2024/2025. W dalszej części przedstawiono aktualne procedury funkcjonowania SDJK oraz omówiono trwające prace związane z ich aktualizacją. Następnie zaprezentowano założenia III edycji Dni Jakości Kształcenia. Prorektor ds. kształcenia dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, prof. UO, przedstawiła również zagadnienia dotyczące mikropoświadczeń jako elementu rozwijania nowoczesnej oferty edukacyjnej Uniwersytetu Opolskiego. Na zakończenie pierwszej części spotkania głos zabrała Dyrektor Biura Dydaktyki i Jakości Kształcenia mgr Anna Ptaszyńska, która przedstawiła aktualną strukturę oraz realizowane zadania przez BDiJK.
Kolejny blok tematyczny posiedzenia otworzyła Prorektor ds. Studentów – dr hab. Joanna Ryszka, prof. UO, wprowadzając uczestników w tematykę związaną ze wsparciem oraz ochroną praw studentów i doktorantów. Następnie oddała głos w tym temacie Pełnomocnik Rektora ds. równego traktowania – dr hab. inż. Dominice Malchar-Michalskiej, prof. UO, która to przedstawiła obowiązującą na Uniwersytecie Opolskim politykę antydyskryminacyjną w odniesieniu do studentów i doktorantów.
Spotkanie zakończyła dyskusja dotycząca dalszych kierunków działań na rzecz podnoszenia jakości kształcenia oraz wzmacniania systemowych form wsparcia społeczności akademickiej.