Rekrutacja dla cudzoziemców krok po kroku

Poniżej znaleźć można szczegółowe instrukcje dotyczące procesu rekrutacji. Instrukcje podzielone są na dwie wersje w zależności od tego, czy kandydat posiada uprawnienia do podejmowania i odbywania studiów bez ponoszenia opłat czy nie.

Rekrutacja dla osób z uprawnieniem do odbywania studiów bez ponoszenia opłat

Zarejestruj się w systemie IRK.

  • Dane muszą być wprowadzone zgodnie z paszportem.
  • Adres do korespondencji musi być poprawny i zawierać nazwę Państwa, kod pocztowy, miasto, nazwę ulicy, numer budynku, opcjonalnie numer mieszkania.
  • Zdjęcie musi spełniać wszystkie wymagania.
  • Informacje dotycząca twojego wykształcenia muszą być kompletne. Skany dokumentów muszą być załączone w systemie IRK.
  • Zapoznaj się ze szczegółowym opisem programu, do którego chcesz się zarejestrować i wprowadź odpowiednie oceny ze świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu uczelni (oceny powinny zostać przeliczone zgodnie z polskim systemem oceniania).
  • Zarejestruj się na studia.
  • Załącz skany wszystkich wymaganych dokumentów w sekcji Przesyłanie zeskanowanych dokumentów przez cudzoziemców, którą znajdziesz bezpośrednio pod zgłoszeniem na wybrany kierunek. 
  • Wnieś opłatę rejestracyjną (85PLN / Wydział Sztuki – 150 PLN) na indywidualny numer konta bankowego wygenerowanego przez system IRK lub za pośrednictwem platformy platformy Autopay (przelew natychmiastowy).
  • Zgłoszenie zostanie rozpatrzone dopiero po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej w systemie IRK.

Po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej na indywidualnym koncie kandydata i zakwalifikowaniu na studia w IRK  pojawi się informacja “Zakwalifikowany”.  Zostaniesz o tym powiadomiona/ny poprzez wiadomość wysłaną na podany w systemie IRK adres email. 

Zaakceptujemy Twoje zgłoszenie tylko w przypadku, gdy wszystkie wymagane dokumenty będą załączone na koncie IRK i spełnisz warunki dla danego programu studiów.

W przypadku braku odpowiedniego dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego/angielskiego na wymaganych poziomie, powinieneś/powinnaś wziąć udział w rozmowie językowej w celu potwierdzenia umiejętności językowych. Szczegóły na temat rozmów językowych znajdziesz w zakładce “Wymagania językowe”.

Po zakwalifikowaniu w systemie IRK, kandydat zobowiązany jest do dostarczenia oryginałów wszystkich wymaganych dokumentów wraz z ich kopiami. Dokumenty należy dostarczyć do Obszaru ds. Rekrutacji Kandydatów Zagranicznych (pok. 310, ul. Oleska 48, 45-052 Opole) osobiście lub wysłać pocztą. W przypadku wysyłki pocztą, kandydat musi dostarczyć kopie poświadczone przez notariusza. Termin dostarczenia dokumentów określony jest w harmonogramie rekrutacji. W przypadku wysyłki pocztą decydująca jest data otrzymania dokumentów przez uczelnię, a nie data ich nadania.

Po złożeniu oryginałów wymaganych dokumentów, otrzymasz Decyzję o przyjęciu na studia. Decyzja razem z pozostałymi dokumentami, zostanie wysłana na adres e-mail podany w systemie IRK. Jeśli potrzebujesz oryginałów dokumentów, napisz do nas na  study@uni.opole,pl a wyślemy je za pośrednictwem Poczty Polskiej lub możesz zamówić kuriera na własny koszt, lecz nie zapomnij nas o tym poinformować.

Pamiętaj, że rok akademicki rozpoczyna się 1 października, a dla nowo przyjętych studentów w ostatnich dniach września odbędzie się Dzień Adaptacyjny, o dokładnym terminie którego zostaniesz poinformowany.

Rekrutacja dla osób nie posiadających uprawnień do odbywania studiów bez ponoszenia opłat

Zarejestruj się w systemie IRK.

  • Dane muszą być wprowadzone zgodnie z paszportem.
  • Adres do korespondencji musi być poprawny i zawierać nazwę Państwa, kod pocztowy, miasto, nazwę ulicy, numer budynku, opcjonalnie numer mieszkania.
  • Zdjęcie musi spełniać wszystkie wymagania.
  • Informacje dotyczące twojego wykształcenia muszą być kompletne. Skany dokumentów muszą być załączone w systemie IRK.
  • Zapoznaj się ze szczegółowym opisem programu, do którego chcesz się zarejestrować i wprowadź odpowiednie oceny ze świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu uczelni (oceny powinny zostać przeliczone zgodnie z polskim systemem oceniania).
  • Zarejestruj się na studia.
  • Załącz skany wszystkich wymaganych dokumentów w sekcji Przesyłanie zeskanowanych dokumentów przez cudzoziemców, którą znajdziesz bezpośrednio pod zgłoszeniem na wybrany kierunek.
  • Wnieś opłatę rejestracyjną (85PLN / Wydział Sztuki – 150 PLN) na indywidualny numer konta bankowego wygenerowanego przez system lub za pośrednictwem platformy Autopay (przelew natychmiastowy)
  • Zgłoszenie zostanie rozpatrzone dopiero po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej w systemie IRK.

Jeśli kandydat kwalifikuje się do przyjęcia na dany kierunek studiów, to Komisja wystawi List z propozycją przyjęcia na dany kierunek. List z propozycją przyjęcia będzie zawierał informację o konieczności opłacenia pierwszego semestru studiów.

Zaakceptujemy Twoje zgłoszenie tylko w przypadku, gdy wszystkie wymagane dokumenty będą załączone na koncie IRK i spełnisz warunki dla danego programu studiów.

W przypadku braku odpowiedniego dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego/angielskiego na wymaganych poziomie, powinieneś/powinnaś wziąć udział w rozmowie językowej w celu potwierdzenia umiejętności językowych. Szczegóły na temat rozmów językowych znajdziesz w zakładce “Wymagania językowe”.

Po zakwalifikowaniu w systemie IRK, kandydat zobowiązany jest do dostarczenia oryginałów wszystkich wymaganych dokumentów wraz z ich kopiami. Dokumenty należy dostarczyć do Obszaru ds. Rekrutacji Kandydatów Zagranicznych (pok. 310, ul. Oleska 48, 45-052 Opole) osobiście lub wysłać pocztą. W przypadku wysyłki pocztą, kandydat musi dostarczyć kopie poświadczone przez notariusza. Termin dostarczenia dokumentów określony jest w harmonogramie rekrutacji. W przypadku wysyłki pocztą decydująca jest data otrzymania dokumentów przez uczelnię, a nie data ich nadania.

Po złożeniu oryginałów wymaganych dokumentów, otrzymasz Decyzję o przyjęciu na studia. Decyzja razem z pozostałymi dokumentami, zostanie wysłana na adres e-mail podany w systemie IRK. Jeśli potrzebujesz oryginałów dokumentów, napisz do nas na study@uni.opole,pl a wyślemy je za pośrednictwem Poczty Polskiej lub możesz zamówić kuriera na własny koszt, lecz nie zapomnij nas o tym poinformować.

Pamiętaj, że rok akademicki rozpoczyna się 1 października, a dla nowoprzyjętych studentów w ostatnich dniach września odbędzie się Dzień Adaptacyjny, o dokładnym terminie którego zostaniesz poinformowany.

Przejdź do treści