Poniżej znaleźć można szczegółowe instrukcje dotyczące procesu rekrutacji. Instrukcje podzielone są na dwie wersje w zależności od tego, czy kandydat posiada uprawnienia do podejmowania i odbywania studiów bez ponoszenia opłat czy nie.
Rekrutacja dla osób z uprawnieniem do odbywania studiów bez ponoszenia opłat
Zarejestruj się w systemie IRK.
Po zaksięgowaniu opłaty rekrutacyjnej na indywidualnym koncie kandydata i zakwalifikowaniu na studia w IRK pojawi się informacja “Zakwalifikowany”. Zostaniesz o tym powiadomiona/ny poprzez wiadomość wysłaną na podany w systemie IRK adres email.
Biuro ds. Studentów Zagranicznych zaakceptuje Twoje zgłoszenie tylko w przypadku, gdy wszystkie wymagane dokumenty są załączone na koncie IRK i spełniają warunki dla danego programu studiów. W przypadku braku niektórych dokumentów zobaczysz, że Twoje zgłoszenie zostało odrzucone i opatrzone komentarzem, jakie brakujące dokumenty powinieneś dołączyć, aby uzyskać akceptację. Twoje zgłoszenie nie zostanie ocenione, dopóki nie dołączysz brakujących dokumentów. Jak tylko dołączysz brakujące dokumenty, nasze Biuro dokona ponownej oceny Twojego wniosku.
W przypadku braku odpowiedniego dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego/angielskiego na wymaganych poziomie, będziesz musiał/musiała zapisać się na rozmowę językową w celu potwierdzenia umiejętności językowych. Szczegóły na temat rozmów językowych znajdziesz w zakładce “Wymagania językowe”.
W przypadku osób, które muszą wziąć udział w rozmowie językowej, mogą one zostać zakwalifikowane dopiero po zdaniu rozmowy.
Zanim wyślesz emaila dotyczącego oceny Twojego zgłoszenia, przeczytaj komentarz na swoim koncie IRK – tam znajduje się wyjaśnienie dlaczego Twój wniosek wciąż nie został zaakceptowany
Po zakwalifikowaniu w systemie IRK należy złożyć oryginały wszystkich wymaganych dokumentów w Biurze ds. Studentów Zagranicznych, w terminie wyznaczonym w Harmonogramie rekrutacji (do 26 Lipca w I turze, do 10 Września w II turze). Przy wysyłce dokumentów drogą pocztową brana pod uwagę jest data otrzymania dokumentów przez nasze Biuro, nie data wysłania.
Po złożeniu oryginałów wymaganych dokumentów, otrzymasz Decyzję o przyjęciu na studia. Decyzja razem z pozostałymi dokumentami, zostanie wysłana na adres e-mail podany w systemie IRK. Dokumenty zostaną również wysłane pocztą na adres z systemu IRK. Możesz odebrać je osobiście, jednak dopiero po otrzymaniu ich drogą elektroniczną.
Po otrzymaniu dokumentów od Komisji przystąp do procedury wizowej. Odwiedź stronę Polskiej ambasady lub konsulatu, sprawdź listę wymaganych dokumentów do otrzymania wizy studenckiej i zarezerwuj wizytę. Informuj nas na bieżąco o swoim statusie wizowym.
Rekrutacja dla osób nie posiadających uprawnień do odbywania studiów bez ponoszenia opłat
Zarejestruj się w systemie IRK.
Po opłaceniu opłaty rekrutacyjnej, Komisja Rekrutacyjna zweryfikuje załączone przed kandydata dokumenty w systemie IRK.
Biuro ds. Studentów Zagranicznych zaakceptuje Twoje zgłoszenie tylko w przypadku, gdy wszystkie wymagane dokumenty są załączone na koncie IRK i spełniają warunki dla danego programu studiów. W przypadku braku niektórych dokumentów zobaczysz, że Twoje zgłoszenie zostało odrzucone i opatrzone komentarzem, jakie brakujące dokumenty powinieneś dołączyć, aby uzyskać akceptację. Twoje zgłoszenie nie zostanie ocenione, dopóki nie dołączysz brakujących dokumentów. Jak tylko dołączysz brakujące dokumenty, nasze Biuro dokona ponownej oceny Twojego wniosku.
Jeśli kandydat kwalifikuje się do przyjęcia na dany kierunek studiów, to Komisja wystawi List z propozycją przyjęcia na dany kierunek. List z propozycją przyjęcia będzie zawierał informację o konieczności opłacenia pierwszego semestru studiów.
W przypadku braku dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego/angielskiego na wymaganych poziomie, będziesz musiał/musiała zapisać się na rozmowę językową w celu potwierdzenia umiejętności językowych. Szczegóły na temat rozmów językowych znajdziesz w zakładce “Wymagania językowe”.
W przypadku osób, które muszą wziąć udział w rozmowie językowej, mogą one zostać zakwalifikowane dopiero po zdaniu rozmowy.
Zanim wyślesz emaila dotyczącego oceny Twojego zgłoszenia, przeczytaj komentarz na swoim koncie IRK – tam znajduje się wyjaśnienie dlaczego Twój wniosek wciąż nie został zaakceptowany.
Uzyskanie niektórych dokumentów może trochę potrwać, szczególnie jeśli chodzi o tłumaczenie lub uzyskanie apostille / legalizacji. W takim przypadku prosimy o kontakt study@uni.opole.pl w celu poinformowania nas o aktualnym statusie twoich dokumentów.
Po zakwalifikowaniu w systemie IRK należy złożyć oryginały wszystkich wymaganych dokumentów w Biurze ds. Studentów Zagranicznych, w terminie wyznaczonym w Harmonogramie rekrutacji (do 26 Lipca w I turze, do 10 Września w II turze). Przy wysyłce dokumentów drogą pocztową brana pod uwagę jest data otrzymania dokumentów przez nasze Biuro, nie data wysłania.
Po złożeniu oryginałów wymaganych dokumentów, otrzymasz Decyzję o przyjęciu na studia. Decyzja razem z pozostałymi dokumentami, zostanie wysłana na adres e-mail podany w systemie IRK. Dokumenty zostaną również wysłane pocztą na adres z systemu IRK. Możesz odebrać je osobiście, jednak dopiero po otrzymaniu ich drogą elektroniczną.
Po otrzymaniu dokumentów od Komisji przystąp do procedury wizowej. Odwiedź stronę Polskiej ambasady lub konsulatu, sprawdź listę wymaganych dokumentów do otrzymania wizy studenckiej i zarezerwuj wizytę. Informuj nas na bieżąco o swoim statusie wizowym.
Biuro Dydaktyki i Jakości Kształcenia
ul. Katowicka 89
45-061 Opole
tel. +48 77 452 74 83
e-mail: bdijk@uni.opole.pl
Uniwersytet Opolski
ul. Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382